Rehlah PaLS 2009

28 Jun 2009, hari Ahad. Pergi Rehlah PaLS dekat Teluk Ramunia. Best~!!! Tapi sebelum tu, kita cerita tentang preparations before rehlah...behind the scenes....hehe

Plan Rehlah PaLS ni sudah lama dicadangkan tapi tak buat-buat sebab asyik tak sempat and tak ramai yang boleh pergi. So, my batch (7), bersama dengan Abang Zakri...dia naqib usrah batch 7 bagi musim cuti semester ni..Selama 2 bulan cuti, plan rehlah macam tak jadi je sebab tade sape nak uruskan dan lain-lain. Sampai la minggu cadang buat rehlah tu, baru plan betul-betul and kasi orang untuk in-charge makanan dan lain-lain. So, pada hari Jumaat, 26 Julai 2009...kami semua berbincang dengan dasyatnya di Surau An-Nur TDS. Masing-masing diberi tanggungjawab untuk sediakan bahan-bahan yang perlu dibawa ketika rehlah seperti makanan (termasuk ayam dan lain-lain)


Pada malam sebelum rehlah, 27 Jun 2009, dapat berita bahawa orang yang bertanggungjawab untuk menyediakan ayam tidak dapat menghadirkan diri ke rehlah atas sebab tertentu (baru nak beritahu!!!) Macam mana ni? Ayam tak settle lagi...nak buat BBQ apa nya? Jadi, dengan berbekalkan duit poket sendiri, terus bergegas ke Jusco untuk membeli apa yang sepatutnya. Nasib baik Jusco masuh buka. Telah mengajak Asyraf untuk sama-sama ke Jusco dan Alhamdulillah ayam masih ada untuk dibeli. Plan pada malam itu ialah untuk menginap di Surau An-Nur dan bertolak pada jam 7.00 am keesokkan harinya.

Bertolak dari Taman Desa Skudai pada jam 7.45 am...Alhamdulillah ramai yang datang. Memula target 10 orang sahaja, yang datang 17 orang...naik 4 kereta semua sekali. Sebelum bertolak ke Teluk Ramunia yang akan mengambil masa kira-kira lebih 2 jam, kami singgah di Shell untuk mengisi minyak dan angin tayar.


Tiba di destinasi lebih kurang jam 10.30 am. Kemudian terus set up BBQ...main bola tampar, bakar-bakar ayam serta sosej, makan mee hun yang Mak masak (terima kasih Mak!) bermandi-manda di teluk. Kemudian pada jam 12.50 pm, bertolak pulang....kami singgah di Petronas untuk menunaikan Solat.

Kami yang naik kereta Zahid (me, Asyraf, Iqram and Ishaq) sempat singgah untuk layan air tebu...hehehe....ye la panas kan...Zahid pun dari tadi cakap tentang air tebu, sekali betul-betul ada tepi jalan tu...Alhamdulillah.... =)

Terima kasih kepada:
  1. Zakri Tarmidi
  2. 'Umayr
  3. Salman Hishamuddin
  4. Asyraf
  5. Zahid
  6. Ishaq
  7. Iqram
  8. Anas Razak
  9. Helmi
  10. Salman Hussin
  11. Kakngah
  12. Kak Hazwani
  13. Aqilah Sis
  14. Aqilah Hasan dan adiknya
  15. Afifah
Kerana hadir dan memeriahkan rehlah PaLS 2009!!!

Comments

et said…
afifah pown masuk list gak ke??

ki3..klaka2..
Ahmad said…
yap3...mesti lah...hehehehe..si comel~
et said…
da besar x comel, lasak seh~ cube la jge sehari, lps tuh mesti kte da x comel..huhuhuuu~
wanie said…
sampai hati ummi tie... hahahaha..

Ahmad, thanks gak bertungkus lumus beli ayam... klu tak de ayam, tak meriah la rehla.. =)
Ahmad said…
yap...naseb bek jusco dekat je...haha

Popular posts from this blog

Travelling With STYLE To Kelantan

Happenings

Remember the Years